پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3208
-
الف
+

آمار درخشان «مریضی بزرگ» و «اغواشدگان» در باکس‌آفیس

دو فیلم مستقل سال علاوه بر درخشش در جشنواره‌های معتبر، در اکران نیز آمار خوبی داشته‌اند.

دو فیلم مستقل سال علاوه بر درخشش در جشنواره‌های معتبر ساندنس و کن، از نظر اکران نیز آمار موفقی به نمایش گذاشتند

به گزارش آی‌فیلم، کمیل نانجیانی و امیلی گوردون، در ماه ژانویه‌ای که گذشت با فیلم «مریضی بزرگ» همه مخاطبان جشنواره فیلم ساندنس را به تحسین واداشتند. به علاوه در جشنواره فیلم کن هم سوفیا کاپولا با دریافت کردن جایزه بهترین کارگردان این جشنواره برای بازسازی خود از «اغواشدگان»، تبدیل به نخستین زنی شد که این جایزه را از آن خود می‌کند.

بعد از اکران این دو فیلم در سینماهای لس‌آنجلس و نیویورک ، «مریضی بزرگ» توانست چیزی نزدیک به نیم میلیون دلار تنها با اکران در پنج پرده سینما به دست بیاورد و تا اینجای سال بهترین فروش متوسط در هر پرده را برای فیلم‌های مستقل با ۸۷ هزار دلار در هر پرده به ثبت برساند.

«اغواشدگان» نیز  با فروش ۲۴۰ هزار دلار از چهار پرده سینما عملکرد بسیار خوبی داشت و به طور متوسط ۶۰ هزار دلار در هر پرده فروخت که برای کاپولا یک رکورد جدید بود.

فیلم«مریضی بزرگ»  که به کارگردانی مایکل شووالتر و تهیه‌کنندگی جاد اپتاو و بری مندل ساخته شده، در جشنواره ساندنس به مبلغ ۱۲ میلیون دلار توسط آمازون استودیوز خریداری شد

گفتنی است که این فیلم در حال حاضر امتیاز ۹۷ درصد را در وبسایت نقد فیلم راتن تومیتوز دارد.

«اغواشدگان» بازسازی فیلم ملودرام سال ۱۹۷۱ دان سیگل در مورد جنگ داخلی آمریکاست که کلینت ایستوود در آن نقش‌آفرینی می‌کرد. کالین فارل، کریستن دانست، نیکول کیدمن و ال فنینگ ستاره‌های نسخه ساخته شده توسط کاپولا هستند. علاوه بر کارگردانی فیلم، کاپولا تهیه‌کننده و نویسنده آن هم بوده است. کمپانی فوکوس فیچرز این فیلم را توزیع می‌کند و قرار است از هفته بعد به ۵۰۰ پرده سینما آن را گسترش دهد.

از فیلم‌هایی که از قبل بر پرده مانده‌اند، می‌توان به «کتاب هِنری» فوکوس اشاره کرد که در دومین آخر هفته‌اش با اضافه کردن ۹۳۷ هزار دلار در ۶۴۶ پرده فروش کل خود را به ۳ میلیون دلار و فروش متوسط هر پرده‌ سینما را به ۱۴۵۰ دلار رساند. کمپانی اترکشنز نیز تعداد پرده‌های نمایش «بئاتریس سر شام» را در این آخر هفته به ۴۹۱ پرده افزایش داد و فروش فیلم را ۱.۸ میلیون دلار دیگر بیشتر کرد و در مجموع به ۳ میلیون دلار رساند. در نهایت، فیلم «پاریس می‌تواند صبر کند» ساخته همسر کاپولا نیز که متعلق به سونی پیکچرز است در هفتمین هفته نمایش خود از ۴ میلیون دلار فروش عبور کرد و با نمایش در ۴۰۸ پرده، به میانگین ۶۱۲ هزار دلار رسید.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر